Marktontwikkeling
Introductie van nieuwe Product-Markt combinaties
Doel: Nieuwe business en omzetgroei in nieuwe en bestaande markten
Commerciële ambities leiden in de regel tot het ontwikkelen van nieuwe product-markt combinaties met als doel het genereren van nieuwe business.
Omzetgroei door productontwikkeling of door regionale expansie roept diverse vraagstukken op; hoe positioneer ik het nieuwe product, welke doelgroepen benader ik, hoe gebruik ik actuele kennis in nieuwe markten, hoe stel ik een effectief communicatieplan op, etc.
Aan de hand van uw ambities en het gezamenlijk opgesteld commercieel plan begeleidt Com4tec B.V. u naar een succesvolle marktontwikkeling.
Introductie nieuwe producten
Nieuwe producten in bestaande of nieuwe markten
Target marketing
(group approach, roll out)
Pro-actieve marktbenadering.
Group approach: uitrollen van succes binnen internationale key-account
Roll out: uitrollen van succes binnen (international) segmenten
Ontwikkelen nieuwe markten
Bestaande of nieuwe producten in nieuwe markten
Relationship-centric marketing
Traditionele verkoop (product-centric business) promoot voornamelijk product en prijs terwijl relatiegerichte verkoop (relationship-centric business) met name gericht is op oplossingsgerichtheid en relatiebeheer.
Met name het midden-en kleinbedrijf heeft voordeel bij het ontwikkelen van relationship-centric marketing. Juist door klantgerichtheid en persoonlijk contact (-vertrouwen) onderscheidt het MKB zich van de, veelal grotere, product-prijs gerichte ondernemingen. Com4tec B.V. introduceert u in de wereld van relationship-centric marketing; een methode waarbij professioneel relatiebeheer mede bepalend is voor het ondernemerssucces.
- verwerven van relaties. (‘filling the lake’)
- implementeer een efficiënt communicatieprogramma. (‘create awareness’)
- installeer een professionele back-office. (‘response management’)